OV-spotter

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
OV-spotter

Het forum voor alle treinhobbyisten


    Altijd Voordeel Jaar

    sionrail_online
    sionrail_online
    Webmaster
    Webmaster


    Aantal berichten : 53
    Registratiedatum : 15-07-15
    Leeftijd : 8
    Woonplaats : Almleo

    Altijd Voordeel Jaar Empty Altijd Voordeel Jaar

    Bericht van sionrail_online wo jul 15, 2015 8:48 pm

    De voordelen


    • 20% korting in de spits
    • In daluren en weekend zelfs 40% korting
    • 40% korting voor maximaal 3 medereizigers door de week na 9.00 uur en in het weekend de hele dag
    • 7 Keuzedagen per jaar voor € 24,50 (2e klas) en € 49,50 (1e klas) als u 60 jaar of ouder bent

    Goed om te weten


    1. Checkt u 5 minuten voor of tijdens daluren in maar in de spitsuren uit? Dan reist u gewoon met 40% korting
    2. Geldig bij andere treinvervoerders, ook op Keuzedagen
    3. Geldig op binnenlandse traject van InterCity Berlijn en ICE International


    En verder



    Wanneer reist u met korting?


    • Standaard 20% korting op uw reis in de spitsuren
    • 40% korting in de daluren (maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur) en in het weekend van vrijdagavond 18.30 tot maandagochtend 4.00 uur
    • Op feestdagen reist u de hele dag met 40% korting

    Voor alle abonnementen gelden voorwaarden.
    Download de productvoorwaarden abonnementen (PDF, 51 kB)

    Altijd Voordeel Jaar bestellen

    Een Altijd Voordeel Jaar abonnement kunt u online bestellen. Hiervoor heeft u een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Heeft u nog geen persoonlijke OV-chipkaart of is uw kaart binnen 8 weken verlopen? Dan bestelt u tegelijk met het abonnement een nieuwe kaart. Deze is gratis. Binnen 1 week ontvangt u de OV-chipkaart mét het abonnement er op in huis.
    Heeft u al een persoonlijke OV-chipkaart? Dan is het ook mogelijk om telefonisch het Altijd Voordeel Jaar abonnement te bestellen. Bel hiervoor met NS Klantenservice. U kunt ons dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030 - 7515155.

    Altijd Voordeel Jaar betalen

    U betaalt uw abonnement per maand, maar u sluit uw abonnement wel voor een jaar af. U betaalt uw bestelling met iDEAL. Zodra de betaling binnen is, ontvangt u een e-mail. Hierin staat hoe u het abonnement bij een NS-kaartautomaat of een ander OV-chipkaart oplaadpunt op uw kaart laadt. Op de adresvinder vindt u alle ophaalpunten bij u in de buurt. Bestelt u uw abonnement via NS Klantenservice? Dan heeft u geen iDEAL nodig, u geeft dan een telefonische machtiging af.
    Bestel uw abonnement online

    Keuzedagen voor 60+ reizigers

    Bent u 60 jaar of ouder? Dan kunt u 7 Keuzedagen per jaar kopen voor € 24,50 (2e klas) en € 49,50 (1e klas). Op een Keuzedag reist u een dag lang extra voordelig met de trein door heel Nederland. U checkt net als bij andere treinreizen gewoon in en uit. Op Keuzedagen bij een Altijd Voordeel abonnement leest u onder andere wanneer u de Keuzedagen mag gebruiken en hoe u deze op uw kaart laadt. U vindt in Mijn NS een overzicht van uw Keuzedagen. Heeft u nog geen account? Via Mijn NS kunt u deze aanvragen.

    Kids Vrij abonnement

    Met Kids Vrij reizen kinderen van 4 tot en met 11 jaar gratis met u mee. U kunt maximaal 3 gratis Kids Vrij abonnementen bestellen bij een Altijd Voordeel abonnement. Dit regelt u meteen als u het abonnement bestelt of op een later moment via Mijn NS. Elk kind heeft een eigen OV-chipkaart nodig, maar hoeft niet op hetzelfde adres te wonen als de aanvrager. Een persoonlijke OV-chipkaart kost € 7,50.

    OV Voordeel

    Voeg het OV Voordeel supplement toe aan uw Altijd Voordeel abonnement en ontvang 20% korting op uw reizen in bus, tram en metro. Zo profiteert u uw hele reis van korting. OV Voordeel is geldig bij alle bus-, tram- en metrovervoerders, en kunt u per maand afsluiten. U laadt het abonnement op een persoonlijke OV-chipkaart waarmee u in- en uitcheckt. OV Voordeel koopt u bij de NS-kaartautomaat en NS-servicebalie.
    Lees meer over OV Voordeel

    Uw abonnement staat op een persoonlijke OV-chipkaart. U heeft minimaal € 10 als instaptarief nodig om te kunnen reizen.

    In- en uitchecken

    Houd uw kaart bij een paaltje of poortje. Zo checkt u in voor uw treinreis. Als u bij aankomst de trein en het station verlaat, doet u hetzelfde om uit te checken. U moet per vervoerder in- en uitchecken. Dus ook als u overstapt op bus, tram of metro. U checkt eerst bij een NS-kaartlezer uit voordat u incheckt bij de andere vervoerder. Reist u naar een buitenlandse bestemming, dan hoeft u in Nederland niet in en uit te checken.

    Samenreiskorting

    Er mogen maximaal 3 mensen met 40% korting op werkdagen na 9.00 uur en in het weekend de hele dag met u meereizen. Dit regelt u bij de kaartautomaat op het station.
    Zo regelt u Samenreiskorting

    Klassewissel

    Wilt u eenmalig of altijd van klasse wisselen? Dan regelt u dit eenvoudig bij een kaartautomaat.
    Zo regelt u een Klassewissel

    Mijn NS

    U kunt de reizen die u maakt na 24 uur online bekijken door in te loggen in Mijn NS. Heeft u nog geen eigen account? Via Mijn NS maakt u dit eenvoudig aan. Zo heeft u inzicht in uw treinreizen, persoonlijke gegevens en alles wat met uw abonnement te maken heeft.
    Voordelen van Mijn NS

    NS-kaartautomaat

    Wilt u hulp bij de verschillende handelingen die u bij de kaartautomaat kunt doen?
    Bekijk dan het oefenfilmpje

      Het is nu vr mei 17, 2024 7:35 am